Case

VDBH identiteit

Disciplines: Strategie, design, huisstijl, website

Buiten is alles.

Van de polders tot de bossen, van de duinen tot de grens. Nederlanders zijn al eeuwen bezig met landschap, natuur en de indeling van de buitenruimte. Het is de kunst om niet ‘ondanks’, maar ‘samen met’ de natuur te leven. Bij VDBH staan ze dan ook voor dat laatste. Voor hen is rentmeesterschap echt een werkwoord.

Huisstijlen zijn vaak in de loop der jaren organisch ontstaan. Zo ook de vormentaal en het kleurenpalet. Het is ook niet verwonderlijk dat een bedrijf daaraan is verknocht. Zo ook bij Van de Bijl & Heierman, bekend om hun gele voertuigen met groene streep. Toch voelde het bedrijf de noodzaak om het merk krachtiger neer te zetten. Daarbij was de naam te lang en het logo daardoor slecht toepasbaar.

Het is daarom belangrijk dat de branding écht bij je past. Wees jezelf en wees eerlijk. Vertel het echte verhaal, vertel waar je voor staat. Dat is wat overtuigt. Met een brede afvaardiging van het bedrijf hielden wij een merksessie om te zoeken naar het onderscheidende merkverhaal. Lees hier het manifest

(De meeste foto's van deze case zijn gemaakt door Cees van der Wal).

Het nieuwe logo is opgebouwd uit groene lijnen en is een combinatie tussen de letter 'H' en de kaart van Nederland. De basiskleuren groen en geel zijn behouden maar wel naar een krachtiger palet gebracht.

Online

Website

We hebben alle websites ontwikkeld voor de verschillende bedrijven binnen de VDBH-groep. Ook de websites zijn gerelateerd aan het manifest en de merkbelofte; de UX en het design zijn recht-toe-recht-aan. Open, transparant en duidelijk.

Bekijk de site op vdbh.nl

Reprovinci gaat dieper in op de inhoud, zonder dat het zweverig wordt.

~ Wilco Boender (VDBH West) ~

Wat goed is moet je niet willen verbeteren.

Vanzelfsprekend is het wagenpark de trots van het bedrijf en zijn het rijdende visitekaartjes. Het geel is gebleven alsmede de opvallende groene streep. Wat goed is moet je niet willen verbeteren.

Dit team heeft gewerkt aan deze case

Ewout
strateeg
Thijs
designer
Arjan
creatief directeur
Sandra
junior strateeg
Paul
videograaf/animator
Bert
designer

Meer weten over deze case?

Bel of e-mail Arjan

0182 - 384 233

Onze site maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk onze privacyverklaring.

Sluit melding